Українська мова та література 5 клас



Завдання на період карантину 
18.05.2020 -22.05.2020

Українська мова 5- А, 5-Б клас
Підручник: Єрмоленко С. Я. Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середи, освіти / С. Я. Єрмоленко, В. Т. Синова. — Вид. 2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми. — К .: Грамота, 2018. — 256 с .: іл.
18.05.2020

Тема: Узагальнення вивченого з розділу «Синтаксис та пунктуація»

Домашнє завдання активне
Завдання необхідно виконати до  18 травня 21:00 ред.
Код доступу 353368
Вам необхідно використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Повторити § 38-48  

19.05.2020
Контрольна робота. Пряма мова. Діалог.
Повторити § 49-50
Посилання на контрольну лише у день її проведення!

19.05.2020 5-ті класи
Підсумкова контрольна робота  з теми "Пряма мова. Діалог"
Тестову форму заповнюємо один раз!!!!!!


22.05.2020
Тема: Повторення вивченого в кінці року


Українська література 5 клас
Підручник: Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів ∕Л.Т. Коваленко. – К.:  «Освіта», 2018. – 256 с.
18.05.2020
Тема: М. Вінграновський «Первінка». Бесіда з позакласного читання

Д∕З Прочитати оповідання

20.05.2020
Контрольна тестова робота № 5. Г. Тютюнник,
 М. Вінграновський
Посилання на контрольну лише у день її проведення!

Тестову форму заповнюємо один раз!!!!!!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSco4YGy-xS4Bz5VhEy7Zkg5AhGhbm7HX-qw_xiWbXP6gdlm6Q/viewform




Завдання на період карантину 12.05.2020 -15.05.2020
Українська мова 5- А, 5-Б клас
Підручник: Єрмоленко С. Я. Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середи, освіти / С. Я. Єрмоленко, В. Т. Синова. — Вид. 2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми. — К .: Грамота, 2018. — 256 с .: іл.
12.05.2020
Тема: Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
#27 Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові. Відеоурок з української мови 5 клас https://www.youtube.com/watch?v=wqEwZrirVd8&feature=emb_logo






 Опрацювати § 47  Виконати вправи 501 (1-2), 503 (1-2)
15.05.2020
Тема: Діалог. Тире при діалозі
Опрацювати § 48,  Виконати вправи 507, 510, 511
#28 Діалог. Тире при діалозі. Відеоурок з української мови 5 клас

Українська література 5 клас
Підручник: Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів ∕Л.Т. Коваленко. – К.:  «Освіта», 2018. – 256 с.
13.05.2020
Тема: «Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка
Дочитати повість, скласти план до характеристики Сашка

Приклад



Контрольна робота для 5 класу 05.05.2020
Звертання. Вставні слова. Складні речення 
Код доступу 539089
використати цей код,
відкривши посилання





Завдання на період карантину 

04.05.2020 -08.05.2020
5 клас
Українська література
Підручник: Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів ∕Л.Т. Коваленко. – К.:  «Освіта», 2018. – 256 с.

04.05.2020 Тема: М. Вінграновський «Сіроманець»
С. 240-250, Опрацювати зміст 1частини 








06.05.2020 Тема: «Сіроманець» Гуманізм повісті
С. 250-261. Скласти план до 1 частини


Скріншоти надсилаємо на електронну адресу!!
Гуманізм повісті «Сіроманець»
Аналізуючи повість М. Вінграновського «Сіроманець», можна одразу зрозуміти, що її центральними персонажами є вовк Сіроманець та хлопчик Сашко. Образ вовка запропонований автором у міфологічному і навіть фантастичному контексті, який тісно пов’язаний із реальністю. Автор зображує почуття звіра з психологічної точки зору, як справжньої людини, але цей образ не має складних емоційно-чуттєвих характеристик, тому він зрозумілий навіть дітям, які сприймають вовка не як хижака, а насамперед як вірного друга хлопчика Сашка.
Сашко, незважаючи на свій юний вік, стає для вовка не лише другом, але й рятівником. Він зовсім не боїться Сіроманця, а навіть навпаки — захищає його перед дорослими, допомагає звільнитись з полону, та коли розуміє, що тварина майже втратила зір,— не роздумуючи втікає з дому та прямує з вовком у далеке місто, щоб показати його відомим лікарям. Саме в дружбі та співчутті хлопчика до вовка розкривається гуманізм повісті.
Робота з текстом повісті «Сіроманець»
Тема: зображення конфлікту цивілізації та природи.
Ідея: уславлення дружби, співчуття, беззастережної хоробрості та самовіддачі у взаємодії людини з твариною; засудження жорстокого поводження з тваринами та людського злопам’ятства.


Українська мова 5- А, 5-Б клас
Підручник: Єрмоленко С. Я. Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середи, освіти / С. Я. Єрмоленко, В. Т. Синова. — Вид. 2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми. — К .: Грамота, 2018. — 256 с .: іл.

04.05.2020 Тема: Кома між частинами складного речення
Повторити §46 Вправа 492, 495(1,2)

05.05.2020  Контрольна тестова робота № 7. Звертання. Вставні слова. Складні речення
 За посиланням...
Повторити §44-46
                                             

08.05.2020 Тема: Пряма мова. Діалог


Пряма мова
Діалог
1.      А: ,,П''.
2.      А: ,,П!?''
3.      ,,П'', - а.
4.      ,,П!?'' – а.
-- Р, – а.
-- Р! – а.
-- Р? – а.



Опрацювати §47 С. 200, Вправа 496, 497, 499
















Завдання на період карантину https://svitkazky.blogspot.com/p/blog-page.html
27.04.2020 -04.05.2020
5 клас
Українська література
Підручник: Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів ∕Л.Т. Коваленко. – К.:  «Освіта», 2018. – 256 с.
27.04.2020 «Дивак». Паралельність і єдність двох світів – людини і природи.
Переказувати оповідання і виписати описи природи


29.04.2020 Олесь – допитливий, чуйний, добрий хлопчик 
Д/з с. 239; Намалюйте ілюстрацію до твору


Українська мова 5- А, 5-Б клас
Підручник: Єрмоленко С. Я. Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середи, освіти / С. Я. Єрмоленко, В. Т. Синова. — Вид. 2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми. — К .: Грамота, 2018. — 256 с .: іл.

27.04.2020 РМ. Ділові папери. Оформлення конверта

 Опрацювати С. 245-246, Вправа 580
    Як правильно підписати поштовий конверт, детально описано на офіційному сайті Укрпошти за посиланням: https://ukrposhta.ua/yak-pravilno-pidpisati-poshtovij-konvert/

ПІДПИСАТИ КОНВЕРТ ЗА ЗРАЗКОМ (КОНВЕРТ МОЖНА ВИГОТОВИТИ ВЛАСНОРУЧ)

28.04.2020 Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком
Опрацювати параграф 46, С. 195-196, Вправа 486, 487.

04.05.2020 Кома між частинами складного речення


Опрацювати С. 197, Вправа 488(1-2), 489, 491



Завдання на період карантину 21.04.2020 -24.04.2020
5 клас
Українська література
Підручник: Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів ∕Л.Т. Коваленко. – К.:  «Освіта», 2018. – 256 с.
22.04.2020 РМ. Художній етюд про природу «Уже курличуть в небі журавлі»

Д/з Написати етюд
Григір Тютюнник. Коротко про митця «Дивак»
Д/з Прочитати оповідання с. 231-235

Українська мова 5- А, 5-Б клас
Підручник: Єрмоленко С. Я. Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середи, освіти / С. Я. Єрмоленко, В. Т. Синова. — Вид. 2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми. — К .: Грамота, 2018. — 256 с .: іл.
21.04.2020 Вставні слова
Параграф 45 С. 191, Вправа 475, 478
22.04.2020 Виділення вставних слів на письмі
С. 192, Вправа 479, 481 (2), 483.
24.04.2020 РМ Листи до рідної людини (написати листа)
Опрацювати ( с. 162, С. 243 -244)

Завдання на період карантину 13.04.2020 -17.04.2020
Українська мова 5- А, 5-Б клас
Підручник: Єрмоленко С. Я. Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середи, освіти / С. Я. Єрмоленко, В. Т. Синова. — Вид. 2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми. — К .: Грамота, 2018. — 256 с .: іл.
13.04.2020
Тема: Звертання
 Опрацювати § 44 с.187, Виконати вправи 468



14.04.2020
Тема: Непоширені і поширені звертання
с. 189 Поставити іменники в кличній формі, Вправа 470

17. 04.2020
Тема: Розділові знаки при звертанні
Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=qJk99mEDWgk&feature=emb_logo

Повторити 44, Виконати вправи 472, 475
Пройдіть тестування за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1eLt91CTpYNzxQ4gs81wzlAwtwFNCbwv7-LvBtWzmub0/edit


Українська література 5 клас
Підручник: Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів ∕Л.Т. Коваленко. – К.:  «Освіта», 2018. – 256 с.
13.04.2020
Тема: М. Рильський. Основні відомості про поета. «Дощ», «Благодатний, довгожданий».
С. 227-230. Вивчити вірш напам’ять (за вибором)



Максим Рильський (1895-1964) - один з найвідоміших поетів України XX ст. Його ім'я утвердилось у свідомості багатьох поколінь як ім'я поета-класика, тобто творця таких цінностей, які не втрачають свого значення з часом, зі зміною епох. Справді, все плинне, але вічним є правда, любов і краса, що стали духовною основою творчості Рильського.
Хоч народився майбутній письменник у Києві, проте з теплотою й ніжністю все життя згадував село Романівну на Київщині (тепер Житомирської обл.), де промайнуло його дитинство. Його батько Тадей Рильський був відомим українським вченим-етнографом. Мати поета - проста селянка. Одного з трьох своїх синів батько назвав Максимом на честь улюбленого народного героя Максима Залізняка.
Ази читання й письма давав хлопчикові батько. Він учив його з українських книжок. А ще любив читати дітям вголос Шевченка, Міцкевича, Пушкіна. Батько вчив любити не лише книжки, а й природу, людей, світ.
Селяни любили Тадея Рильського. У Романівці він заснував школу для сільських дітей і сам був її викладачем майже двадцять років. Для дорослих запровадив вечірнє навчання. Коли помер Тадей Розеславович, селяни дві доби не відходили від домовини.  Біля труни Максим пообіцяв бути таким, як його батько. „Гордість наповнює серце при думці, що я син того Тадея”, - напише пізніше поет в одному з листів.
На все життя запам'ятав малий Максим науку матері, на плечі якої лягло виховання дітей. „Коли хочеш зробити зле, поміркуй як слід, а тоді не роби. Коли ж задумав добре, не вагайся. Ніколи не чини вдень такого, що заважало б спати вночі”, - часто повторювала вона синам.
Найбільшим захопленням майбутнього поета було читання. Хлопчик перечитав усе з батькової бібліотеки, що привертало його увагу. Після довгих „сімейних нарад” Максим вступає відразу у З клас київської гімназії.
Писати вірші Максим Рильський почав дуже рано. Перший вірш під назвою „Прошак” був написаний ним у семирічному віці.
„А там уже пішло й пішло, - писав Максим Тадейович в автобіографії. - І „поеми”, і „драми”, і „трактати”... Так і залишився я людиною, що не може байдужно дивитись на білий, несписаний папір...”. Перша книга віршів „На білих островах” (1910) вийшла в світ, коли її авторові було лише 15 років. Успішно закінчивши класичну гімназію, вступив на медичний факультет Київського університету, згодом перейшов на історико-філологічний. Але закінчити навчання йому не довелося через бурхливі події 20-х років минулого століття.

У творчості поета знайшлося місце і для дітей. Він понад 10 років працював у школі. Діти любили його. Був депутатом Верховної Ради, очолював Спілку письменників України, керував Інститутом мистецтвознавства, фольклору та етнографії, що нині має його ім'я. Однак основною справою свого життя вважав літературу — поезію і перекладацьку роботу. Йому добре працювалося в товаристві замріяних дерев, тому, мабуть, Максим Тадейович переніс своє помешкання під шати Голосіївського лісу на околиці Києва, де й відійшов у вічність.

Максим Тадейович Рильський прожив у літературі довге життя - понад півстоліття і залишив після себе велику літературну спадщину. Поет-інтелектуал, учений, перекладач, прекрасний знавець слов'янських літератур, Рильський був людиною чесного серця, чистих помислів і незвичайної доброти. Молодші літератори, яких поет охоче гуртував навколо себе, називали його Вчителем, Батьком.
Перегляньте відеокомпозицію до  вірша "Дощ"



Відеоурок
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=9nU6y_agqg8&feature=emb_logo


15.04.2020Тема: М. Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною».С. 230, відповідь на запитання № 12 письмово



 Тестове опитування
1. Який жанр вірша «Осінь-маляр із палітрою пишною»?
А Пейзажна лірика;       
Б філософська лірика;
В патріотична лірика;  
Г інтимна лірика.
2. Хто постає ліричним героєм у вірші «Люби природу не як сим­вол»?
А Хлопець;               
Б вірний син;
В дівчина;                
Г мати.
3. Який художній засіб використовує автор у рядку «Буйним пові­вом зеленим»?
А Метафору;           
Б персоніфікацію;
В порівняння;        
Г епітет.
4. Ким постає «земля» в поезії М. Рильського?
А Коханою;              
Б матір’ю;
В батьком;               
Г другом.
5. До якої збірки належить вірш «Люби природу не як символ»?
А «На білих островах»; 
Б «На узліссі»;
В «Жага»;                 
Г «Літо».
6. Які села зображені в поезії «Дощ»?
А Зелені;                   
Б білі;
В сині;                        
Г фіолетові.
7. Який образ змальований у поезії М. Рильського за допомогою епітета «душа могуча»?
А Земля;                    
Б небо;
В природа;               
Г дощ.
8. Що справляє літо у вірші М. Рильського «Осінь-маляр із паліт­рою пишною»?
А свято;                     
Б банкет;
В день народження;       
Г Різдво.
9. Який художній засіб використовує автор у рядку «Відкривай гарячі груди»?
А Метафору та епітет;       
Б порівняння та метафора;
В порівняння та епітет;        
Г персоніфікацію та порівняння.
10. Яких поетичних засобів більше в поезії М. Рильського?
А Метафор;              
Б порівнянь;
В персоніфікацій;
Г епітетів.
11. До якої збірки належить вірш «Осінь-маляр із палітрою пишною»?
А «На білих островах»; 
Б «На узліссі»;
В «Жага»;                  
Г «Літо».
12. Який образ змальований у поезії М. Рильського за допомогою епі­тета «довгожданий»?
А Землі;                      
Б неба;
В природи;               


Г дощу.



Матеріали: lhttp://8next.com/ulit5/2827-tv_ukrl5_028.html
ОСІНЬ-МАЛЯР ІЗ ПАЛІТРОЮ ПИШНОЮ...


Осінь-маляр із палітрою пишною 
тихо в небі кружляє, 
осипає красою розкішною.

Там розсипа вона роси сріблисті,
Там тумани розливає,
Ліс одягає у шати барвисті.

Ліс обливає кольорами дивними,
Ніжно сміється до вітру,
Грає цілунками з ним переливними.

Фарби рожеві, злотисті, червоні, 
Срібно-блакитне повітря... 
Ніжні осінні пісні тиходзвонні!

Тема твору: зображення осінніх перетворень у природі.
Ідея твору:  оспівування краси осінніх перетворень.
Основна думка: кожна пора по-своєму чарівна. 
Рід літератури: лірика.
Жанр: вірш
Тематика: пейзажна лірика.

Художні засоби.
Епітети: «палітрою пишною», «красою розкішною», «роси сріблисті», «шати барвисті», «ніжно сміється», «цілунками переливними», «срібно-блакитне повітря», «ніжні пісні тиходзвонні». 
Метафора: «грає цілунками», «розсипа вона роси сріблисті».
Персоніфікація:  «осінь … кружляє, тумани розливає, ліс одягає, обливає, сміється».
Оклики: «Ніжні осінні пісні тиходзвонні!»
Перелічення:  «Фарби рожеві, злотисті, червоні».
Порівняння: осінь-маляр із палітрою пишною.
Алітерація: «Там розсипа вона роси сріблисті», «Ніжні осінні пісні тиходзвонні». 
Неологізми: тиходзвонні.

Кількість строф – чотири.
Вид строфи: тривірш (терцет).

Віршований розмір: чотиристопний дактиль: чотиристопний  - у рядку повних чотири стопи,  закономірність – наголошений склад чергується з двома ненаголошеними (_UU). 

Ліс | об| ли |ва  |є   | ко  |льо      |ра  |ми | див|ни  |ми,
Ніж|но | смі|єть  |ся  | до | віт      |ру,
Гра|є   | ці  |лун|ка  |ми  | з ним   | пе  |ре |лив |ни  |ми.
Схема ненаголошених (U) й наголошених (__) складів, стоп (/).
_UU / _UU/ _UU/ _UU/
_UU/  _UU/ _U
_UU/  _UU/ _UU/ _UU/

Рими:  пишною – розкішною, кружляє – розливає,  сріблисті – барвисті, дивними – переливними, вітру – повітря, червоні – тиходзвонні. 

Римування: АБА  – 
Осінь-маляр із палітрою пишною
Тихо у небі кружляє,
Все осипає красою розкішною.

Зорові образи: палітра, небо, роса, ліс, туман.
Слухові образи: сміється, пісня.
Образи кольорів: сріблистий, барвистий, рожевий, злотистий, червоний, срібно-блакитний. 

Будь уважним до слова.
Палітра — прямокутна або овальна пластина, призначена для змішування
олійних фарб.
Шати — одяг, вбрання.



Завдання на період карантину 5 з 12.03.2020 по 03.04.2020
Українська мова 5 клас
Підручник: Єрмоленко С. Я. Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середи, освіти / С. Я. Єрмоленко, В. Т. Синова. — Вид. 2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми. — К .: Грамота, 2018. — 256 с .: іл.
I тиждень                                                                    
Завдання:
Опрацювати § 41, Виконати вправи 438 (1-2), 439 - 441
II тиждень                                                                     
Опрацювати
§ 42, Виконати вправи 444 – 446, 453 (письмово)
III тиждень                                                                    
Опрацювати § 43, Виконати вправи 456, 458 , 460

 Теми для опрацювання та запису у зошиті


Речення з однорідними членами із сполучниковим та безсполучниковим зв'язком

Опрацювати § 41, Виконати вправи 438 (1-2), 439 - 441
Розділові знаки в реченнях з однорідними членами


Вивчити правила в підручнику 
Мовна родзинка, якої немає в підручнику, але знати її потрібно!
Існує різниця між місцем постановки коми перед повторюваним сполучником і(й).
  • Якщо перед першим із повторюваних сполучників стоїть перший однорідний член речення, то кому ставимо перед першим повторюваним сполучником. 
  • Наприклад: У промінні місячнім, як в морі, втонули ниви, і луги, і темні праліси, і гори. 
  • У цьому реченні перший однорідний член - ниви. З нього починається перелік однорідних членів . Він стоїть перед першим повторюваним сполучником І, тому кому ставимо після першого однорідного члена і перед першим повторюваним сполучником І.
  • Якщо ж перший однорідний член речення стоїть після першого повторюваного сполучника, то кому ставимо лише перед другим повторюваним сполучником. 
  • Наприклад: Тут росли і берези, і осики, і дуби. 
  • У цьому реченні перший однорідний член - берези. Він стоїть після першого повторюваного сполучника. Тому кому ставимо лише перед другим сполучником, оскільки немає чого відділяти перед першим сполучником.
  • Будьте уважні! Ці правила не стосуються пар однорідних членів. Навіть якщо вам здається, що сполучники повторювані, то це не так. Кожен сполучник І в такому випадку поєднує лише два однорідних члени в парі, а між парами сполучників немає. 
  • Наприклад:Тут росли сосни і ялини, берези і дуби.
  • У цьому реченні 2 пари однорідних членів: сосни і ялини та берези і дуби. Сполучник І неначебто повторюваний, оскільки вживається двічі. Але це не так. Кожного разу він стоїть між двома однорідними членами в парі. Тому перед першим І кому не ставимо. Якби це був ряд однорідних членів, то перед кожним із них стояв би І. А в нашому випадку після "ялини" стоїть кома, сполучника немає.

Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами

Розділові знаки при узагальнювальних словах

Опрацювати
§ 42, Виконати вправи 444 – 446, 453 (письмово)
Корисне посилання:
https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/5-klas/vidomosti-z-sintaksisu-i-punktuatciyi-14562/dvokrapka-i-tire-pri-uzagalniuvalnikh-slovakh-u-rechenniakh-z-odnoridnimi_-39117/re-17703766-ccf4-42ce-9fbf-3d78e1f9a510


Пройдіть тестування за посиланням: 
зробіть скриншот сторінки з результатом  виконаного тесту. Для цього знайдіть на клавіатурі клавішу, натисніть на неї. Так зображення вашої виконаної роботи збережеться. Вставте його у  Word -документ і надішліть  його на електронну почту вчителю  sveta.klesun1@gmail.com. Обов'язково вказуйте прізвище й клас.

Тема: Звертання. Розділові знаки при звертанні
Опрацювати § 43, Виконати вправи 456, 458 , 460


Дистанційні завдання з української літератури під час карантину 


Українська література 5 клас
Підручник: Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів ∕Л.Т. Коваленко. – К.:  «Освіта», 2018. – 256 с.

I тиждень                                                                       
Завдання:
Тарас  Григорович Шевченко «За сонцем хмарочка пливе», «Садок вишневий коло хати» (Вивчити вірш напам'ять ). С. 196-204 прочитати

II тиждень                                                                    
Опрацювати с. 209-214. Прочитати оповідання «Лось»
Є. Гуцала
III тиждень                                                                     
Знайти самостійно і прочитати твір Є. Гуцала «Сім’я дикої качки »

5 клас

Т. Шевченко "Садок вишневий коло хати"
Перегляньте  відеопоезію "Садок вишневий коло хати". Під час перегляду намагайтеся повторювати вголос рядки, які будуть з'являтися на слайдах і запам'ятати образи твору.






Є. Гуцало. Основні відомості про письменника

1. Записати дату і тему уроку.


2. Опрацювати біографію Євгена Гуцала за підручником

Опрацювати с. 209-214. Прочитати оповідання «Лось»
Є. Гуцала


Інтерв'ю з письменником
 Скласти запитання для інтерв'ю на основі опрацьованого в підручнику матеріалу. Після запитання в дужках дати орієнтовну відповідь на нього. Перед запитанням використовувати різноманітні звертання до респондента




ЧИТАЄМО ТА СЛУХАЄМО ОПОВІДАННЯ Є.ГУЦАЛА"СІМ'Я ДИКОЇ КАЧКИ"


Немає коментарів:

Дописати коментар